Om TalentProfilen
TalentCoaching
Workshops

Udtalelser
Artikler

Bestil brochure
Download PDF

Teorien bag
Uddannelse

Log-in
Til Forside

Om True Leadership



TalentCoaching - Helena Thomsen

Processen | Certificerede coaches

Helena Thomsen
Holmbladsgade 3, 3tv
2300 S
2173 0388
h.thomsen@remmen.dk

Jeg, Helena Thomsen, er 38 år, født i Århus og vokset op i Frederikshavn på min mors hotel. Min opvækst på hotellet har præget mig i så høj grad at, hotelbranchen indtil nu har været den røde tråd og store glæde i hele mit karriereforløb. Jeg har boet de sidste 9 år i København, hvor jeg har været hoteldirektør i Arp-Hansen Hotel Group, er single og ingen børn, men har et tæt netværk af venner og kolleger, som jeg trækker på i livets forskellige sammenhænge. Derudover låner jeg så ofte som muligt mine 2 søstres sammenlagt 6 børn i Frederikshavn, når jeg ikke er på en af mine mange rejser eller på videreuddannelse ­ så alt i alt et liv med mange facetter...

Jeg har gennem årene gået i skole i Tyskland (realeksamen), Ålborg (sprog. Studentereksamen), Schweiz (hotel management) og USA (hotel management). Ydermere har jeg deltaget på utallige kurser indenfor ledelse, HR, coaching, personlig power, stresshåndtering, EQ, yield management, regnskab, salgsteknik, sprog (taler engelsk, tysk, fransk og noget spansk og italiensk) mm.

Er desuden på 2. år af en 2-årig uddannelse til Komplementær Terapeut med emner som coaching, visualisering, kinesisk medicin, yoga, drømmetydning etc., som åbner nye indgangsvikler til den menneskelige psyke.

Jeg har haft personaleansvar og været leder af større og mindre virksomheder de sidste 15 år og har i hotelbranchen arbejdet med mange forskellige medarbejdergrupper, hvor uddannelsesniveauet har svinget fra 9. kl. til universitetsgrader med dertilhørende udfordringer. Jeg har gennem mine 9 år i Arp-Hansen været direktør på hhv. 71 Nyhavn Hotel i 5 år og Hotel Opera i 4 år. Desforinden var jeg salgschef i SAS Intl. Hotels og har drevet min mors hotel i perioder fra mit 20. år til jeg blev 28.

I den periode havde jeg desuden mulighed for at arbejde i udlandet og har bl.a. været hotelreceptionist i Sverige, Asst. Food & Beverage Mgr. I London, restaurantchef I Frankrig og stewardesse på en yacht i Kairibien/USA.

Forlod min sikre stilling som direktør i juni 2003, for at kaste mig ud i udfordringen med at gøre et lille nyåbnet badehotel kendt og er ansat som hotelchef på Gilleleje Badehotel t.o.m. efteråret 2003.

Min erfaring viser mig, at er viljen og engagementet til stede, kan man som leder få medarbejdergrupper, som pr. definition er i opposition til hinanden til at samarbejde OG have respekt og forståelse for hinandens uundværlighed for virksomhedens optimale drift. Dette kræver dog en kontinuerlig indsats og bred kommunikation, for hele tiden at undgå at komme ud af kurs. Dette engagement og overskud kan selvsagt være svært som leder at fastholde i en travl dagligdag og derfor har jeg selv haft uvurderlig hjælp og støtte i de forskellige kurser/coachingforløb jeg har deltaget i gennem årene. De har været det friske pust og lille spark bagi, der skulle til når fokus på det vigtigst aktiv i enhver virksomhed, nemlig medarbejderstabens performance og samarbejde, kom ud af kurs!

Vær som leder overfor dine medarbejdere, som du ønsker din ledelse er overfor dig!

© True Leadership International ApS – 7022 4446